Přípravy na modernizaci trati. Jak pokračují opravy sídlišť? Proč je potřeba kruhák na Sítné a jak pokračují práce na obchvatu Kročehlav? Říjen je skoro za námi a tohle je vše co potřebujete vědět o dění na Kladně v pěti minutách.
Aby vám nic neuniklo
Souhrn nejdůležitějších informací z Kladna každý měsíc do mailu.
Přípravy na modernizaci trati jsou v plném proudu. Dokončují se opravy sídlišť a dozvíte se, proč je potřeba kruhák na Sítné nebo jak pokračují práce na obchvatu Kročehlav. To je ve zkratce říjen na Kladně. Tak jdeme na to.
Snažili jsme se pomáhat s modernizaci trati, co to šlo a výsledek je opravdu blízko. Správa železnic nyní vypsala výběrové řízení na zhotovitele modernizace kladenského úseku. Práce mají začít v první polovině příštího roku.
Rekonstrukcí v první etapě projde 5,3 km trati. Ta bude nově dvoukolejná a plně elektrická. Vzniknou bezbariérová nástupiště a rekonstrukcí projdou i výpravní budovy. Kousek odtud vznikne parkování pro 300 aut.
Je škoda, že nové vedení města nepokračovalo v našem projektu na cyklostezku do Prahy. Ta může vzniknout podél nové trati, jenže to se o ten projekt musí někdo starat, což se bohužel neděje. Není všem dnům konec. O tom, zda Kladno a Prahu propojí cyklostezka, tedy rozhodnou komunální volby v příštím roce. Já jsem samozřejmě PRO. A pokud se povede, abychom měli pro tento plán nakloněného zástupce na kraji i ve vládě, tak je velká šance tenhle projekt v rámci nacházející modernizace trati realizovat.
Je podzim a dokončují se rozdělané stavby. Jak tedy pokračuje rekonstrukce Sítné, schodů Rudolfa Knotka, Na Vyhaslém a okolí Průchovy?
Doufejme, že to dopadne lépe než Štechova, kde práce skončily tak nějak v půlce. Místo toho, aby byly podle projektu vsázeny stromy a doplněny lavičky a koše zůstala mezi novými chodníky suť se střepy. Na celou věc místní upozorňují, ale město se nějak nemá k tomu to tady dotáhnout. Přitom pokud jde o zeleň jde o výrazně menší investici, než když jde o stavbu nových chodníků a parkovacích míst.
Pokračují práce na dvou kruhových objezdech a výměně lávky nad podjezdem ve Vodárenské. Tady by mělo být hotovo do konce listopadu.
Několik lidí namítalo že tahle okružní křižovatka na Sítné je zbytečná. Není. Pokud bychom brali stávající stav tak asi ano, jenže výhledově se dopravní situace změní. Stejně jako u křižovatky u Stadionu jde o přípravu staveb souvisejících s modernizací trati. Petra Bezruče bude zaslepena, a tak se tato silnice stane hlavním přivaděčem od Velké Dobré a v tu chvíli už by čekání na odbočení doprava dopravu výrazně zkomplikovalo.
Dobrou zprávou je, že ŘSD vydalo souhlasné závazné stanovisko posouzení vlivů na životní prostředí a obchvat Kročehlav. Přivaděč by měl procházet zhruba místem kde stojím. Jakmile bude hotovo, sníží obchvat zatížení zejména nákladní dopravnou v Kročehlavech zhruba o třetinu až o polovinu. To je pro obyvatele v okolí Unhošťské, Americké a Pražské zásadní zlepšení. Další plus je samozřejmě zlepšení příjezdu do města, kdy nebude nutné kličkovat Velkým a Malým Přítočnem.
To je pro dnešek vše.
Mějte se fajn a přeji hezký den.