Skip to main content

Sešli jsme se ministrem dopravy Martinem Kupkou nad finálním návrhem nové nádražní budovy. Ve zkratce, rekonstrukce staré budovy kladenského vlakového nádraží by byla výrazně dražší, než se původně předpokládalo.
Osobně bych byl pro opravu stávající budovy, přeci jen těch historických budov na Kladně moc nemáme.

Při rekonstrukci, jejíž součástí je podzemní bezbariérové spojení nástupišť a Kročehlav, proběhly sondy, které ukazují, že oprava budovy by byla dražší než postavit budovu novou, přičemž by zůstal pouze skelet. K dispozici je posudek Kloknerova ústavu.

Pro starou budovu:

  • Historická hodnota

Pro novou budovu:

  • Nižší cena stavby a provozní náklady
  • Lepší řešení bezbariérovosti objektu
  • Lepší prosvětlení pochodu k nástupištím

Za mě celkem jednoduché. Nemá smysl bojovat za něco, co reálně Kladno nikam neposune.
Jsem opravdu rád, že držíme, co jsme slíbili, a že modernizace trati Kladno – Praha postupuje podle plánu.

Nakonec je důležité, že se na stůl vrací možnost prodloužení trati do Dubí přes Švermov. To je myslím něco, na co bychom se měli soustředit.