Aby nevznikla mýlka. Na mapu jsem dal ZÁMĚRY. Neznamená to, že na uvedených místech obchody vzniknou. Na mnoha místech zůstane u záměru. Například na Maďarce (pod autobusákem) je záměr stavět více než deset let. Původně chtěl stavět Interspar, následně Kaufland, do této doby nepostavil nikdo nic. Podobné to je na ploše u Oázy, kde chce Unihobby stavět už více než 8 let.
Chci, abyste si mohli udělat obrázek sami. Nehodnotím značku řetězce nebo nabídku, to jsou věci, které se mohou během několika týdnů změnit, hodnotím to, kde má nákupní centrum vzniknout. Pokud bude daná plocha zastavěna, bude tomu tak na desítky let.
Proto jsem raději když investoři chtějí stavět v takzvaných brownfieldech (bývalé průmyslové zóny), než když chtějí zastavovat zelené plochy.
Stavba v brownfieldu vs. stavba na zelené louce jde ruku v ruce s výnosností. Co je výhodné pro investora, nemusí být výhodné pro město a jeho obyvatele.
Rozvojové plány v brownfieldech (zeleně):
- Cihelna Rozdělov – záměr investora prodejna Lidl a bytové domy
- Maďarka – záměr investora na stavbu prodejny Kaufland (Stavba může vzniknout pouze v případě, že investor postaví dopravní napojení, které zpřístupní lokalitu Maďarky a dále Koněv z centra.)
Ostatní záměry se soustředí do oblasti nových Kročehlav (na mapě žlutě).
Místo hypermarketu na Růžovém poli, hobbymarketu vedle Oázy nebo supermarketu u Pražské ulice, bych raději viděl, aby vznikalo nové bydlení, občanská vybavenost typu škol, školek a nová sportoviště.