Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…

Přečetl jsem si nové radniční noviny. Informační kvalita šla za poslední dva měsíce hodně dolu.  Většina politického obsahu je nesmyslné fňukání. Popravdě já nevěřím, že si to dotyční psali sami, tohle musel udělat někdo, kdo chtěl, aby nové vedení města vypadalo jako spolek lobotomiků který uspořádal soutěž o největší plačku.

Náměstek Mužik nám v úvodníku hořekuje nad tím, že jeden z největších problémů, co řeší je to, že sportovní kluby mohly podávat žádosti o dotace pouze konce října, a to je podle něj moc moc špatný a jestli to propásli, může za to bývalé vedení města.

Zřejmě ještě nepotkal radního pro sport Chvojku, tedy pána, o kterém jste ještě nedávno psal, že nechodí do práce. Iniciátor radničního puče povýšil, nově z něj koaliční partner pana Mužíka. Asi by bylo by dobré, aby si mezi sebou věci ohledně sportu pánové vyříkali v práci a neřešili to přes radniční měsíčník.

V zemi řádí pandemie, ekonomika napůl zavřená a tady radní vidí jako největší problém to, že vyprší termín pro podání žádosti o dotace?

Dopustím se kacířské myšlenky. Co takhle ten termín prostě prodloužit? To by snad pan náměstek mohl zvládnout.

Tak co tam máme dál?

Náměstek Chvojka už v druhém vydání radničních novin vysvětluje svoje pohnutky k tomu, proč v poločase změnil tým a přeběhl k těm kteří mu ještě nedávno plivali na záda.

„Aktuální složení vedení kladenské radnice je z mého pohledu garancí, že sport, ale ani kultura nebudou zmítány osobními zájmy, neznalostí či dokonce vyřizováním osobních účtů.“ uvedl bývalý radní pro sport Chvojka. 

Počkejte. Sport měl na starosti on a výměnu v divadle iniciovala jeho kolegyně Melčová, aby si tam dosadila svou učitelku ze školy. Přičemž to celé prezentovala jako požadavek hnutí ANO, za které byli oba zvoleni.

Takže dříve podle pana Chvojky byl sport a kultura zmítány osobními zájmy a neznalostí ale teď už je to v ažuru, přičemž oba tam sedí stále. Zajímavá myšlenková konstrukce. Ještě pár měsíců zpátky tam pan Chvojka seděl, aby hájil svoje zájmy a teď když povýšil, vyplatil si odměny a syna dosadil do dvou dozorčích rad, tak to už myslí upřímně. No to je zajímavý…

Tak to jen na začátek. A teď to podstatné. Rekonstrukce autobusového nádraží plánovaná na příští rok se neuskuteční. Ptáte se stejně jako já proč?  Teď je přeci vedení města v komfortní situaci na stole má dvě varianty řešení autobusového nádraží. Jenže to vypadá, že nerealizují ani jednu a bude se znova projektovat. Kocourkov.

Naše varianta vznikla na základě posudku od oborníka na dopravu, byla by hotová v příštím roce, stála by kolem 60 milionů, tedy relativně levná a umožnila by místo v centru do budoucna využít i jinak než jako parkoviště a odstav pro autobusy. Jenže tato varianta má jeden podstatný háček. Ego. Nepřišlo s ní současné vedení složené z populistů, bolševiků a přeběhlíků.

To by tolik nevadilo, v šuplíku je ještě druhá varianta, kterou stejní lidé nechali za deset milionů připravit. Jenže posudek jí nepředcházel a místo toho, aby podle zadání vznikl projekt do 150 milionů nabobtnal jim na 475 milionů.

Volba pro Kladno spolu s komunisty nainvestovala do nesmyslné varianty tolik financí a poltického kapitálu, že nyní nemůžou přijít a říct, hele za 10 mega jsme tady zbastlili něco, co nejde realizovat, a i kdyby, tak to bude k ničemu, protože jsme si na začátku nezjistili, že na místě, kde chceme budovat terminál za půl miliardy, nastupuje zhruba 700 lidí denně.

Pro představu u Gymnázia nastupuje 2600 lidí denně a na náměstí Svobody 4000 lidí a zvládnou to i bez terminálu za půl miliardy. Myslíte tedy že přiznají, že vyhodili deset milionů za projekt, aniž by měli zjištěno, zda má vůbec smysl? Ani náhodou.  

Pan radní Rys vše svádí na to, že není stavební povolení a nemají dotace. Za což podle něj může bývalé vedení.

Jak je to možné ptáte se? Vždyť nám v lednu 2017 nám tehdejší primátor hlásil: „Město minulý rok vyhodnotilo architektonickou soutěž, ze soutěžních návrhů vychází i připravovaný projekt. Protože Kladno na modernizaci chce využít evropské dotace, podmínkou je dokončení prací do konce roku 2018. Stihnout se to dá.“

Celou elegii stavby autobusového nádraží najdete zde.

Když jsme u těch stavebních povolení. Stavební povolení na rekonstrukci zimáku město už má, vše je vysoutěžené odhlasované, takže tady se už na nic vymlouvat nejde. Stavba běží, teď jen pohlídat, aby vše dobře dopadlo.  

Kladno také nedávno získalo stavební povolení na dvě propojky do údolí. Nechali jsme to prosekat, našli štolu, projekt je upravený, tady má být dokonce fragment kolejí který jsme sehnali. Ani tady už není na co se vymlouvat, stačí jednou hlasovat tak prosím vás. Když už je to vykácené, nenechávejte to znova zarůst.

Díky.